onsdag 10. august 2011

Det går fremover!

Har akkurat kommet hjem fra trening! Kan jo ikke si annet enn at jeg er så utrolig fornøyd med Solo, dette lover veldig bra! Apporten går bare bedre og bedre, han holder apporten mye lengre nå. Har prøvd å distrahere med å ta hånda i godbitlommen, noen ganger slipper han men han skjønner nok poenget snart. Innlæringa av dette kjenner jeg at jeg koser meg med, de tingene vi må jobbe med er ikke mer enn jeg hadde forventa. I tillegg til apport, har vi ved to treninger nå prøvd på enkelt overvær. På mandag gikk Wenche med Kong Wubba (som virkelig er konge for Solo) synlig i hånda og klemte på den for å få pipelyd og oppmerksomhet og satt seg helt synlig. Da jeg slapp Solo sprang han til henne og skjønte at dette var stas jo!!:D Hun prøvde å gjemme seg litt bak en liten busk, og da ble han litt usikker og ville komme tilbake til meg, men han fant henne og fikk belønninga si.
I dag prøvde vi med mer skjult figurant, Solo var helt vill, bjeffa og hylte! Han sprang som en gal da jeg viste han hvor han skulle springe(akkurat som at han ikke hadde skjønt det allerede). To ganger mista han litt teften av figuranten. Da været han opp i lufta, deretter ned med nesen og fant lukta av hvor Wenche hadde gått. Han fikk belønning på alle slagene! Dette er bare så utrolig bra synes jeg, han har alle de rette egenskapene for at vi skal komm dit jeg ønsker! Lykkelig!! :D

Legger ved et par bilder av fjellturen vi hadde i forrige uke :D



"Farlig norsk hengebru"
Men bra trening på underlag ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar