søndag 30. mars 2014

Meldingstrening!

I dag har vi hatt noen flotte timer ute og trent litt felt og meldingstrening. To figuranter satt med ca 50 meters avstand og Solo gikk ut og hentet løsbitt, avleverte hos meg og "påviste" ved å få belønning ute hos figurant. Solo har litt lett for å eksplodere ut på de første slagene og bruker mye energi. Han trenger å erfare at det kan være lurt å spare litt på kruttet. På første runderingsrunde tulla han litt når figuranten kom for langt ut, virker som at han "glemmer" oppgaven sin litt, slapp bittet et par ganger, hentet det og ønsket belønning hos figurant uten å ha avlevert hos meg. Vi måtte derfor senke kriteriene litt og da gikk resten av runderinga kjempeflott. Andre runde gikk som en lek, da klarte også jeg å senke skuldrene og være rolig, det tror jeg har mye å si for pelsen.

La ut et felt i dag, tre gjenstander ble lagt ut og levert, kan trygt si jeg er strålende fornøyd med dagens jobbing:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar