mandag 5. september 2011

Vellykket sporkurs!

Forrige helg var vi på sporkurs på Saltfjellet, to dager i flott terreng og flinke sporhunder!:) Vi overnattet på Saltfjellet høyfjellshotell og startet fredagskveld med teori. Lørdag var det ut og legge spor og gå disse under veiledning av flinke instruktører. Jeg lærte masse!! Solo gjorde jobben sin, han var kjempeflink, han sporer som bare det :D Å gå spor er ikke baaare å gå på slep etter hunden, her var det lineføring og mange instruksjoner underveis. Men så lenge jeg gjorde alt riktig var sporet en lek :) Solo er bare en helt fantastisk hund, alt jeg har krevd av han iløpet av hans korte liv har han gjennomført med beste resultat for en valp å være! Jeg kjenner etter noen måneder med Jaktgolden i hus at jeg har sterk tvil for at jeg noen gang kommer til å velge en annen rase! Herlig rett og slett!! :) Helga var perfekt og jeg ser frem til Høstsamling med NRH helga 16.-18 september!



1 kommentar: